sobota 22. března 2014

Adieu Alkoholu!

Takhle pro mě dřív začínal ideální
páteční večer. Časy se mění.
Nehodlám kázat, ani moralizovat, přiznejme si, že alkohol hraje dnes důležitou roli v našem společenském životě. To, proč tomu tak je, není otázka, kterou bych chtěla řešit na tomhle blogu. Co chci řešit na tomhle blogu, jsou moje osobní zkušenosti s pitím alkoholu a jak to ovlivňuje trénink. A proč jsem se rozhodla ho ze svého života vyřadit.

Když se vrátíme měsíc dva zpátky, řadila jsem se mezi lidi, kteří víkend bez noci v baru považovali za promarněný a když se někdo v týdnu ozval, jestli se nezajde posedět na drink, vždycky jsem byla pro. I přes to, že jsem často bývala tou poslední osobou, která bar opouštěla, vždycky jsem se striktně držela svého pravidla, že kdo chce být frajer večer, musí být frajer i ráno! Tak se stávalo, že po takovém večeru, který nezřídka končil kolem ranních hodin, jsem v osm stála nastoupená před fitkem připravená na cvičení. Co si budeme nalhávat, bylo to těžké, nejkrušnějších bylo těch prvních pár minut rozběhávání, kdy měl člověk tak trochu pocit, že běhací pás jde lehce šejdrem. No, šejdrem mi šly spíš nohy, přiznejme si. Sice to bylo těžké cvičení, rozhodně jsem mu nemohla dát tolik, kolik bych mu bývala byla dala, kdybych se pořádně vyspala, ale šla jsem tam a udělala to! Odtud asi plynula i moje představa, že ten alkohol nijak neovlivňuje moje výsledky ve fitku. Spíš jsem si to tak nalhávala!

Jak moc je ovlivňuje jsem ovšem zjistila až v posledních pár týdnech, co nepiju. Dnes jsou to vlastně dva měsíce, co jsem alkohol vyškrtla ze života. Nejenže se zlepšila forma, zlepšily se výsledky, mám mnohem víc energie v posilovně i mimo ni, ale shledávám i další benefity (ehm, mám mnohem víc peněz na nákup hloupostí do fitka, třeba).


Nebudu vám tvrdit, že už se nikdy nenapiju. Jsem realistka, jsou tu narozeniny, kdy si s vámi chce oslavenec přiťuknout. Na nový rok si chcete dát s přáteli skleničku šampaňského. Občas si chcete dát skleničku vína u romantické večeře. Ale rozhodně už nespadnu do svého zvyku vyrážet ven, aby se pilo. V opíjení se už kouzlo nevidím!  A proč? Alkohol mě drží dál od toho, abych byla tím nejlepším, čím můžu být. Díky němu jsem dlouho nemohla dosáhnout toho, čím jsem se chtěla a mohla stát a nepřináší do mého života vůbec nic pozitivního. TEČKA.

Nebudu vám sem přidávat různé vědecké výzkumy, které tohle moje přesvědčení potvrzují, pokud si je chcete přečíst, můžete je najít kdekoli na internetu. Já si cením především té osobní zkušenosti, protože všechny ty informace o tom, jak alkohol tréninku nejenže neprospívá, ale přímo mu škodí, jsem měla i předtím a stejně mě to nezastavilo v tom, abych pila dál.

Pokud máte chuť pít na špatnou náladu, jděte si radši zacvičit, endorfiny vám udělají dvakrát takovou službu. Pokud máte potřebu se nějak odměnit po náročném týdnu, zajděte si na dobrou večeři, zapomeňte na makroživiny a dejte si, na co máte chuť. Ostatně o tom, jak je takový cheat meal prospěšný, už jsme mluvily. Ale hlavně myslete pozitivně a soustřeďte se na to, co chcete dokázat v dlouhodobém horizontu a ne na to, po čem toužíte zrovna teď!

Věřte tomu nebo ne, společenský život vám vyhýbání se alkoholu nezruinuje. Můžete v klidu vyrazit a pít vodu, proč ne. A také zjistíte, že existuje spousta dalších věcí, co se v pátek večer dají dělat: fitko (no, samozřejmě!), divadlo, wellness. Fantazii se meze nekladou. A naše oblíbená sobotní zábava? CHEAT MEAL ;)



Jaký máte přístup k pití vy?

Vaše TOUGH CHICK Adri

8 komentářů:

  1. Naprosto s tebou musím souhlasit, cvičím pravidelně víceméně 5x týdně asi dva a půl roku a za tu dobu jsem alkohol vyškrtla úplně. Jasně, najdou se příležitosti, kdy si dám taky ráda skleničku vína, ale už je to jen jedna sklenička (ještě k tomu ředěná vodou) a ne celá flaška, a nedávám si ji jednou týdně, ale třeba jednou za měsíc, dva. Navíc, proč si zbytečně dopřávat prázdné kalorie, které tělu nijak nejsou prospěšné. Nevidím v tom smysl. Je super, že ses tak rozhodla. :)) Jinak jsem moc ráda, že zase píšeš. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, není v tom žádný smysl, člověk si pak připadá, že všechna ta dřina a odříkání přijde nazbyt. Děkuju, taky jsem ráda, bez psaní to není ono ;)

      Vymazat
  2. Práve toto som po minulé dni zistila. Cvičiť som začala minulý rok a počet krát, kedy som pila viem spočítať na prstoch jednej ruky. Zmena však nastala minulý piatok, keď prišli kamošky z Čiech, ktoré som dlho nevidela, keď sme pili veľmi často a zmeny som videla nielen na váhe, ale aj na energii. Chcem prestať úplne...tak dúfam, že sa mi to podarí. Nevidím v tom už žiadny zmysel :)
    Len problém by bol, že radšej ostanem doma, lebo plno kamarátov si radšej vyberie večer v bare, než divadlo a pod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ráda, že mám pár kamarádů, kteří se mnou tenhle přístup sdílí. No, samozřejmě jsou to stejní nadšenci do fitka jako já! :-) A držím palce v tvém snažení.

      Vymazat
  3. Mám na to stejný názor jako ty. Akorát, že já jsem tedy úplný abstinent, nepiju ani na oslavách, prostě nemám potřebu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já momentálně na oslavách taky nepiju, jen nechci striktně říkat nikdy, protože vím, že tu skleničku vína si asi někdy v budoucnu dám.

      Vymazat
  4. Ahoj Adri,
    mám přesně stejný názor jako ty! Bohužel k tomuto zjištění lidé docházejí až v poslední době a já (která jsem měla pivo jednou v životě a první Frisco na maturitní after party) jsem byla odjakživa za blázna, že mi alkohol nechutná a nepřináší mi ani povznesenou náladu, ani kuráž. Ale co :D nemám pocit že bych o něco přišla.
    Chtěla bych se tě ale na něco zeptat - jaký máš názor na fitness centrum Contours? A druhá, i když možná příliš osobní a vlezlá (nemusíš odpovídat :)) - jak dlouho ti trvalo dostat se do formy, v jaké jsi teď? Z tvého prvního článku jsem pochopila, že jsi nebyla vždy takový sportovní nadšenec, takže spíš by otázka měla znít - po jak dlouhé době jsi se dostala do fáze, kdy jsi cvičila pro radost a ne z nutnosti?
    Děkuju za odpověď i za krásný článek.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se shodujeme v názoru na alkohol. ;) Co se Contours týče, podle mě představuje skvělou platformu pro ženu, která se rozhodne se cvičením začít, není ve formě, v podstatě neví, co si ve fitness počít a ještě se stydí před zraky mužů ve fitku. Tyhle všechny starosti jí v Contours a podobných fitkách fungujících na stejném konceptu odpadají a ona má tak čas nabrat trochu sebevědomí, něco málo zkušeností se cvičením a pak může s chutí vyrazit dál, do "opravdového" fitka. Protože Contours považuji za takový "první krok" a ne místo, kde by měl člověk setrvávat.

      Ke tvé druhé otázce. Nejsem si jistá, jak to vysvětlit. V momentě, když jsem cvičit začala, tak jsem si musela najít něco, co mě baví, jinak bych u toho nezůstala. Nebylo to fitko, byli to různí trenéři, kteří mi byli sympatičtí (Bob Harper atp.), pak postupně organizované hodiny jako TRX, až jsem se jednou ocitla i v tom Contours a najednou si to šupajdila na kurz pro fitness trenéry. Pro mě to byla taková přirozená evoluce. A pořád nejsem v takové formě, v jaké bych chtěla být. Vždycky bude chtít zvednout víc na bench, nebo dřepovat s větší vahou ;)

      Vymazat