neděle 16. března 2014

Instituce jménem cheat meal (+ v-log)

Sice blogujeme o fitness a tak je trochu zavádějící, že poprvé, kdy se dostáváme k tématu stravy, je to z té méně zdravé strany, ale pro nás to k tomu také patří. Konkrétně to patří k sobotnímu večeru. Odpoledne si dáme poslední trénink týdne (prsa/triceps/břicho) a pak už vyrážíme za předem zvolenou zábavou a nějakým tím cheat mealem. To všechno si ostatně za tu dřinu ve fitku a jídelníčky bez poskvrnky prostě zasloužíme. Navíc to má i svoje vědecké opodstatnění, samozřejmě ;)

Tentokrát jsme si vyrazily do kina trošku okukovat vypracovaná těla řeckých válečníků (ano, naše volba padla na 300: Rise of the empire). Přičemž jsem zjistila, že povolání trenérky na mě zanechalo své stopy, zatímco mi Alishka oznamuje, který řek je podle ní "naprosto k nakousnutí", já pozvednu obočí s komentářem: "Ten? Vždyť ten nemá ale žádné delty!" (No, delty jsou sval, který mi poslední dobou obzvlášť leží v hlavě, což mě snad omlouvá, ale o tom až příště ;))

 Předtím samozřejmě proběhla večeře, tentokrát jsme dostaly chuť na návštěvu Boulevardu a vrcholem večera byla pro nás všechny asi návštěva ve Frozen yoghurt company ;)


Každou takovou výpravu za uspokojením našich chuťových pohárků (a nevykládejte si to špatně, vážně nám to, co jíme denně, chutná, ale občas má člověk chutě odlišné než na brokolici s kuřecím a rýží) prokládáme vtipy o tom, jak je dobře, že tohle a tamto je pálivé, protože to přeci zrychluje metabolismus  a díky bohu, že je v té vodě plátek citrónu, ten má totiž stejné účinky a tak podobně. Nikdy si ovšem náš "cheat" nevyčítáme, to je pravidlo číslo jedna!



A jak se k takovému cheatu postavit? Napíšeme vám takový malý návod a nakonec přidáme dokonce i onen důvod, proč na něm není nic špatného! Někomu takový cheat vyhovuje, někdo si z něj dělá vrásky, ale k tomu není žádný důvod!

-Vyberte si, čím se chcete rozmazlit už předem.

-Nikdy si nic nevyčítejte, zasloužíte si to (a pokud zrovna ten týden ne, tak to musíte sami vědět a rozhodnout se, jestli je cheat na místě nebo ne!)
-Nejlepší je dát si takový cheat meal po tréninku (při kterém se obvykle zničíme)
-Cheat meal by měl sloužit k tomu, abyste si doplnily obzvlášť sacharidy, kterých má tělo nedostatek, takže víte po čem sáhnout? Pečivo, něco sladkého, to bude ono!
-Nedopusťte, aby se vám cheat meal zvrhnul, když je konec,  je konec. Smiřte se s tím a vraťte se zpátky ke stravování, na jaké jste zvyklí!
-Nesnažte se snížit příjem uhlohydrátů v ostatních jídel v den cheat mealu! Právě dnes je vaším cílem dosáhnout jejich vyšší hodnoty, než je pro vás ve stravě normální!

A proč je pro vás cheat dobrý? Během přísně nastaveného stravovacího režimu dojde k poklesu některých hormonů. Mluvím konkrétně o leptinu, což je hormon, který redukuje chuť k jídlu, se sníženým příjmem logicky poklesne i hladina leptinu. Dalším hrdinou dne je pak ghlerin, hormon produkovaný v žaludku. Nízký příjem zvyšuje jeho hladinu a tím se zvyšuje i náš apetit. A co to má společného s cheat mealem? Znáte ten pocit přejezení poté? To je přesně ono! Tenhle pocit pomůže vrátit tyhle dva do normálu a váš další týden se stravovacím režimem bude tak mnohem jednodušší. Takové cheat meal dokonce může pomoct, pokud se chováte ve stravě a tréninku naprosto příkladně, ale nějak ne a ne dosáhnout dalších výsledků, protože došlo ke stagnaci! 


Tohle vše někdo samozřejmě řeší tvz. re-feed days, ale tuhle formu považujeme za mnohem příjemnější a navíc si tím pomůžete trochu psychicky. Je to na vás.

Tak co vy a cheat meal? Zařazujete ho? Bojíte se ho?

Vaše TOUGH CHICKS


2 komentáře:

  1. já vůbec cheat meal nezařazuji. Mám pak výčitky a ani si to nevychutnám. Naštěstí mi to nechybí, ale teď chci zkusit (pokusit se) zařadit jeden den s větším příjmem sacharidů (více ranní kaše a příloh). Tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, když bych pak měla mít výčitky, tak by to pro mě také nemělo smysl. Já si naštěstí dokážu říct, že potřebuji přestávku a neřeším to. Ale jak říkám, každý to má jinak. ;)

      Vymazat