neděle 30. března 2014

V-LOG: Suplementuješ, suplementuje, suplementujeme...

Přesně tak, dneska to nebude ani o cvičení, ani o stravě, ale o kouzelných "tabletkách", i když to se stravy také trochu týká. Berte to s nadsázkou, na nějaké zázračné výsledky suplementací nevěříme, ale rozhodně je bereme jako věc podstatnou, která by se neměla opomíjet. A také něco, co vždycky vyvolá zděšení mých babiček, když se u mě ukáží a vidí tu "sbírku".




Multivitamin. Možná si říkáte na co? Vždyť jím ovoce, zeleninu. To já přeci nemůžu potřebovat. Chyba lávky. Existuje spoustu výzkumů, které prokazují, že díky postupům využívaných dnes v pěstitelství, chovu a následném zpracování značně pokleslo procento mikroživin, které dané produkty obsahují. A vás nezabije vzít si denně jednu tobolku, mám pravdu?

Omega 3. Suplementovat konkrétně tuhle tobolku bych doporučila úplně každému, nejen těm, kteří cvičí až do úmoru. Mají tolik příznivého vlivu na organismus, že to jednoduše nemůžeme ignorovat! Posiluje funkci mozku a kloubů, ukázal se jako skvělý v prevenci proti rakovině!

CLA. Pokud něco, co má podpořit spalování tuků, tak sáhněte po nich! Tedy konjugovaná kyselina linolová je nenasycená mastná kyselina, která se přirozeně vyskytuje v mase a mléčných výrobcích. A ano, opět v posledních letech v mnohem menší míře! A pomáhá vám zvyšovat svalovou hmotu a zároveň pálit tuky, přičemž má další benefity jako antioxidační účinky atp.

BCAA. Jsou to aminokyseliny, které jsou samozřejmě stavební bloky proteinu a co se skládá z proteinu? Svaly! Bécéáčko jsou konkrétně tři - isoleucin, leucin a valin. Patří mezi ty, které si tělo nedokáže vyrobit a musíte je přijmout ze stravy, tím, že je suplementujete před tréninkem svaly chráníte, suplementací po tréninku se rychle zastavují katabolické procesy a začíná "oprava" svalových vlákem narušených při tréninku.

C4. Patří mezi "pre-workouty". Pomůže vám získat víc energie a síly pro trénink. Někoho svrbí ruce (mně občas trošku). Vždycky říkám, že to je "touha po čince" :D

Glutamin. Je to aminokyselina, která se ve velkém množství vyskytuje ve svalech. Její suplementace má mnoho benfitů - působí anti-katabolicky, pomáhá se sekrecí růstového hormonu a celkově pomáhá s nastartováním regenerace po tréninku.

Creatin. Tak dámy, která se ho bojí? Překvapivě je to další aminokyselina, která se v těle přirozeně nachází! Jeho zásoby v těle nám dodávají energii a každý den určitou část těhle zásob spálíme. Čím je tedy prospěšná jeho suplementace? Není to očividné, když doplníte palivo, pak budete mít víc energie pro své tréninky, což znamená, že... budete moc cvičit déle, zvednete více. Taková je teorie. Nejsem si úplně jistá, jaké jsou efekty u mě. Jsem zvědavá, jestli uvidím rozdíl, až kreatin vysadím.

Majetek mého bratránka aka mého suplementového guru. A náš zvyk se jeden druhému chlubit novou zásilkou suplementů :D
Co suplementujete vy, jestli vůbec?

Vaše TOUGH CHICK Adri

12 komentářů:

  1. Tenhle shaker jsem viděla na zahraničních instagramech, můžu se zeptat odkud ho máš? A ještě jsem chtěla poprosit o odkaz na protein.
    Děkuju moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shaker jsem si tuším objednala na fitness007 a odtamtud je i protein http://www.fitness007.cz/e-shop/sportovni-vyziva/spalovace-tuku/phd-nutrition-protein-diet-whey-1000-g?keyword=phd+diet+whey :-)

      Vymazat
  2. Doma mám akorát nechucení whey a i ten používám sporadicky, mám radši maso :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, ale tohle takové celekem pohodlné ;) Navíc věřím, že po tréninku by mělo tělo dostat živiny v co nejrychleji stravitelné formě.

      Vymazat
  3. Hneď ako som narazila na tento blog zapáčil sa mi, prešla som všetky články A teším sa na ďalšie :) K tomuto článku, zatiaľ neberiem nič ale objednala si sójový proteín keďže som vegetarián striedavo S veganom :) takže sa teším A som.zvedavá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkujeme :) Jen jestli tii muzu poradit, tak bych si místo sójového vybrala hrachovy protein třeba od reflex nutrition, ten protein je kvalitnější ;)

      Vymazat
    2. Ďakujem porozmýšľam nad tým A pozriem na nete :)

      Vymazat
    3. co presne znamena, ze je protein kvalitnejsi? Musim priznat, ze o hrachovem slysim poprve v zivote a zrovna se chystam na nakup nejakeho proteinu, ale porad nevim jaky :-/

      Vymazat
    4. Tak u proteinů jsou obrovské rozdíly, pokud jde o syrovátkový, tak ten se liší kvalitou, jakou byla syrovátka zpracována, také procentuálním obsahem bílkovin a tím, jak se na obsahu proteinu podílejí jiné složky, také by neměla přesáhnout určitý obsah mléčného cukru (laktózy)... Pokud jde o proteiny veganské, tak tam je to jiné, ale obecně se v poslední době říká, že hrachový protein je lépe stravitelný. Navíc značka Reflex je známá tím, že co se chemických aditiv týká, je nejčistší na trhu.

      Vymazat
  4. Omlouvám se, já nic neužívám, jen chodím asi 4 - 5x týdně cvičit a výsledky jsou super. Docela mě vyděsilo kolik různých tablet bereš, tobě nevadí do sebe toho cpát tolik? Zase tomu tolik nerozumím, ale tohle mi přijde už moc.

    Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky výsledky viděla, ale intenzita mých tréninků má neustále tendence se zvyšovat, to už je pak důležité zvážit, jestli svaly nějak nechránit a já se rozhodla že ano. Nic z toho, co beru není nějaké svinstvo, ale látky přirozeně se v těle vyskytující, takže ne, nijak mě to neděsí. Navíc jsem s touhle suplementací začala až po konzultaci se dvěma opravdu zkušenými trenéry. Fakt je takový, že názory na suplementaci se různí. A nemůžeme jen tak přebrat něčí názor a brát ho za směrodatný. Já jsem pro si vyzkoušet, co na mě funguje, proto také ve videu mluvím o tom, že uvažuju, že se suplementací Kreatinu přestanu. Co bych nevynechala nikdy jsou multivitaminy a BCAA. Glutamin se rozhodně hodí obzvlášť tehdy, když snižuješ množství sacharidů ve stravě. Ale jak říkám, záleží na každém ;)

      Vymazat