čtvrtek 3. dubna 2014

Den na talíři: Adri 1. 4.

Tentokrát jsem se vám rozhodla odhalit na talíři úterek proto, že posledně jsem se podělila o den, kdy jsem do fitka zamířila odpoledne, ale v úterý mě trénink nohou čekal hned po snídani, což je mimochodem můj nejoblíbenější čas na cvičení, mám pak mnohem lepší den ;). A samozřejmě tak skladba jídel vypadala o něco jinak.

SNÍDANĚ: Proteinová ovesná kaše (6:20)
395 kcal; 46 g sacharidů, 13 g tuků, 24 g proteinů
Co se snídaní týče jsem hrozný autista, když náhodou nemám svoji proteinovou kaši, tak jsem děsně nesvá. Jedinou vyjímku tvoří neděle, ta patří vajíčkům. Půl šálku vloček, necelá odměrka proteinu, lžička chia semínek a velká sklenice vody. To je celé kouzlo. Nahoru pak skořice, mražené lesní ovoce, lžička arašídového másla a čtvereček kvalitní tmavé čokolády. Ano, nejradši mám tu část snídaně, kdy mi z kaše zbude jen ten ostrůvek s rozpuštěnou čokoládou a oříškovým máslem uprostřed a já se do něj můžu labužnicky zabořit lžičkou ;)! Tak málo mi stačí ke štěstí!

SVAČINA (po tréninku): Rýžové chlebíčky s marmeládou, protein (9:50)
206 kcal; 30 g sacharidů, 2 g tuku; 19 g proteinu

Po tréninku chci dvě věci - snadno vstřebatelný protein, který by mi měl ideálně chutnat takže: "Ahoj, můj milovaný, PhD Diet Whey Strawbery Milkshaku!" a nějaké rychlé cukry, které by mi v okamžiku zvedly hladinu inzulínu v krvi, k tomu skvěle poslouží "Racky" se lžičkou nebo dvěma marmelády! Vždycky se snažte, abyste po tréninku měli alepsoň 0,5 g sacharidů na kilogram své váhy! Plus jsou pro mě samozřejmé BCAA a Glutamin. Creatinuž dostal na další 4 týdny sbohem, uvidíme, jestli se vrátí.

OBĚD: Rizoto s fazolkami a mexickým šmakounem (12:15)

403 kcal; 58 g sacharidů, 9 g tuku, 23g proteinu

V poslední době si připadám jako když dělám reklamu na šmakouna, ale není to moje vina, je to skvělý zdroj proteinu, je vždycky po ruce a mám ho plnou ledničku. Navíc mi hrozně chutná, tak si jednu výmluvu vyberte. Navíc mám dojem že se hodí ke všemu! Tentokrát jsem ho přidala k hnědé rýži a fazolkám, do kterých jsem přidala trošku konzervovaných rajčat a chilli. Takže skvěle pikantní oběd byl na světě!

SVAČINA: Cottage se zeleninou, žitné knackebroty (15:00)
188 kcal; 23 g sacharidů, 2 g tuku; 17 g proteinu
To jsem stála před těžkou volbou - dát si nebo se nedát znovu šmakouna! No, nakonec zvítězila moje uvědomělost co se týče pestrého jídelníčku (a fakt, že mám cottage ráda) :D. Takže 1/2 balení cottage doplněný zeleninou a dvěma žitnými knäckebroty s vlákninou (trpím fóbií z pšenice, ale o tom až někdy jindy) posloužil jako ideální odpolední svačina.

VEČEŘE: Salát s tuňákem a vejcem, placičky z bílých fazolí (18:30)

355 kcal; 58 g sacharidů, 9 g tuku, 23 g proteinu
Moje oblíbená salátová kombinace! Mladý špenát, cherry rajčátka, okurka, vařená řepa, lžička olivového oleje, lžička balsamica, navrch 50 g tuňáka ve vlastní šťávě a vejce! Jako přílohu jsem zvolila svůj poslední kulinářský pokus na 2 porce jsem vidličkou rozmačkala konzervu bílých fazolí, dokořenila (bazalka, sušený česnek, pepř), přimíchala jeden bílek a vytvořila placičky na pečícím papíru. Všechno pak pekla necelých 15 minut na 180 stupňů.Ve chvíli kdy jsem je vytáhla z trouby jsem byla ochotná se samolibě prohlásit za génia :D

2. "VEČEŘE": Proteinové kakao a arašídové máslo (20:00)
90 kcal; 3 g sacharidů, 4 gtuku; 10 g proteinu

Tohle "jídlo" je u mě spojené s večerní pohodou, je jedno jestli je to listování oblíbenými stránkami o bodybuildingu, film s rodinkou, nebo knížka. Nicméně celé kouzlo spočívá v 10 gramech čokoládového kaseinového proteinu, lžičce holandského kakaa, 2 tabletkácch stévie a 50 ml mléka, to rozmíchám a zaleju 200 ml vřící vody. Jednoduché! A abych se opravdu rozmazlila, tak ještě na straně lžička arašídového másla. Kasein i oříšky se pomalu tráví, takže ideální předtím, než hupnete do postele. Dřív jsem preferovala tvaroh, ale trenér se mi tuhle malou životní radost rozhodl odepřít, když mi zakázal kromě cottage většinu mléčných výrobků, takže jsem to vyřešila takhle. Navíc je "kakao" díky proteinu (používám čokoládový kasein od ATP nutrition) příjemně husté.

Celkem: 1627 kcal, 193 g sacharidů, 41 g tuku, 120 g proteinu
Mám teď kolem 200 gramů sacharidů, takže si pískám a žiju jako královna :D

Vaše TOUGH CHICK Adri

6 komentářů:

  1. Prečo je tak dôležité po cvičení doplniť sacharidy??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při cvičení se tělo dostává do katabolického stavu, pro zjednodušení rozkládá kde co, aby získalo energii, kterou potřebuje, nejdřív logicky sáhne po živinách, které se nacházejí v krevním řečišti, pak sáhne po zásobách glykogenu a nakonec začne rozkládat tukové zásoby, ale také svaly. PO cvičení chceš tenhle proces co nejrychleji zastavit, takže doplníš protein, abys doplnila aminokyseliny a sacharidy, které doplní glykogen. Obě složky by měly být snadno stravitelné, aby došlo k rychlému vzrůstu insulinu a potřebné živiny byly tak rychleji dopraveny do svalů, které tak můžou začít s procesem regenerace narušených svalových vláken. No, snad jsem to shrnula nějak srozumitelně ;)

      Vymazat
  2. když jdu cvičit ráno, tak mám taky hned lepší den :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nestačí jablko?:-D neznášam tie polystyreny :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, proč by ne, já neříkám, ať to všichni jíte, jen ukazuju, co jím já.

      Vymazat
    2. Určitě si zvol to, co Ti chutná :) hlavně ať máš po tréninku dostatek rychlých sacharidů a aminokyselin, aby posilování bylo efektivní.

      Vymazat