pátek 11. dubna 2014

Homo bodybuilderus - člověk posilující

Momentálně to jsou už čtyři a půl měsíce, co jsem se na plný koule pustila do posilování. I předtím jsem tak nějak nepravidelně cvičila, ale to většinou buď na trenažérech nebo ve stylu hromadného hopsání na trampolínkách. Kromě toho jsem se odmala věnovala plavání a i několik let (nepamatuju si číslo, ale pro mě až dost) jsem to provozovala závodně. Možná mi tohle všechno pomohlo k naskočení do zběsilého tempa Adriany, která cvičila šestkrát týdně, a z toho všechny tréninky na 110%. Ona je skutečně ten typ člověka, kterého i majitel fitka už vyhazuje, ať jde domů :-) Takže když jsem se na ni pověsila jak ocásek, musela jsem tempo držet, abych ji nebrzdila. Až s ní jsem poznala posilování s volnými váhami. Až s ní jsem poznala, co to je cvičit tak, až se celá klepu, vidím flekatě, ale ještě nepovolím. Prvních několik týdnů mě neustále bolelo celé tělo z každodenního posilování (formou splitů samozřejmě). A postupně, během těch necelých pěti měsíců, můj každodenní život razantně změnil podobu.

1. Chodím spát v devět. A občas i v PŮL DEVÁTÉ!
Ano, má těžce rebelící povaha chodí spát dřív, než má tříletá neteř. Je teda pravda, že vstávám v půl šesté ráno do práce, ale pak jsem schopná to ještě dospávat v kanceláři na stole.

2. Teď jím, ať celý svět počká!
V případě, že už to jsou tři hodiny od doby, kdy jsem naposledy jedla, všechno zahodím a jdu dlabat. Jdu jíst ze své fešné krabičky, ve které mám nachystaný fešný oběd (nebo svačinu). V případě, že se mi někdo pokusí zabránit v příjmu potravy, začínám být agresivní. Taky jsem už skoro zapomněla, kde se u nás v práci nachází automat se sladkostmi nebo restaurace.

3. Vrcholem mých mejdanů je hrnek kakaa. 
Případně džus namíchaný s vodou. A ten vrchol mejdanu je nejpozději v 9 večer, protože v 10 už jsem většinou v posteli, ať už je pátek nebo sobota. A ufrkávám si pod nos, že jsem přetáhla večerku.

4. Transformace chuťových buněk.
Velmi rychle jsem si zvykla na úpravu jídelníčku. A když někomu vyprávím, jak mi chutnají ovesné vločky, obyčejný tvaroh nebo bílý jogurt, nechápají mě. Mnohým to samozřejmě příjde bez chuti. Já si ale opravdu dokážu pochutnat na vařeném kuřecím, žitných těstovinách a neslazeném čaji. Výjimkou je zelenina, ta mě pořád moc netankuje.

5. Zděšené pohledy známých
"A ty si jako počítáš kalorie?" Jo, abych snědla DOST. Když totiž vyhodíte z jídelníčku sladké dezerty a tučné omáčky s knedlíkama, zjistíte, že nabrat dostatek kalorií za den je fuška. Musím alespoň tušit, kolik kcal obsahují moje jídla, abych si to cvičení nekazila stravou.

6. Fakt jsem začala používat kuchyň
Dřív jsem ji měla spíše jako bytový módní doplněk. Jediné, co se v ní kuchtilo, byly alkoholické koktejly pro návštěvy v pátky a soboty večer. Teď jsem byla nucena začít si vařit. A mě to baví :-O! Pustila jsem se do různých experimentů v kuchyni, jen na to bohužel není moc času. Proto nevařím každý den, ale na několik dní dopředu a pak to krabičkuju. Takže vždycky vím, co budu jíst ten další den. To je pro mě taky novinka, dříve jsem jedla spíše spontánně, co prostředí dalo.

7. Tílka na ven byla přeřazena do kategorie tílka do fitka
Přitom už spousta. A nejde to zastavit! Za chvíli nebudu mít co na sebe, protože všechna tílka a trička budou používána na cvičení. Budu muset zauvažovat o skříni na věci do fitka.

8. Uvažuju o skříni na věci do fitka!
To je normální? A že na mých čtyřech židlích v kuchyni leží taška na cvičení, TRX, švihadlo a rukavice na box? Je mi líto, není kde sedět. Všude sedí věci do fitka.

9. Když nejsem ve fitku, je fitko v hlavě.
Protože o tom čtu. Protože o tom píšu. Protože o tom mluvím. Protože nad tím dumám.. A když je rest day, tak jdu aspoň plavat.

10. Prace počká, LEG DAY nikoli.
Ostatně, stejně jako posilování kterékoli jiné partie. Z práce odcházím dřív, i za cenu toho, že pak další den musím vstát o půl páté. A to vše jen proto, že musím jít cvičit v určitou hodinu s trenérem nebo Adrianou. Stejně tak je to i se školou (studuju dálkově) - když je třeba jít cvičit, škola se bude muset zatáhnout. Ale pšt :-)

11. Nejsem cvok, fakt!
Jen si zapletu copánky v autobuse a spapám těhle 8 bílých kapsulí z malé, hnědé krabičky (kreatin a BCAA). Musím být přece připravena z autobusu vystřelit do fitka a vrhnout se na nějaké železo! A když se ještě někde mezi polykáním pilulek a pletením copánků otočíte na souseda v autobuse a uděláte radostné "tchetche", tak už možná souseda vedle sebe mít nebudete :-)

12. A proč jdeš cvičit v sobotu v 10 ráno?
zeptal se s nechápavým výrazem člověk s pivem v ruce sedící naproti mě v baru v pátek večer. Homo bodybuilderus si lokla svého kakaa a ještě před opuštěním baru v 9 večer mu laskavě vysvětlila, že ráno se prostě cvičí dobře. A pak si může dát cheat meal už k obědu :-)

13. Dlabací den
Pomalu mi dochází inspirace, jakým jídlem bych mohla zhřešit. Cheat meal máme každou sobotu a veškerá má oblíbená jídla do mě už byla vpravena předešlé týdny. Dokonce si vždycky po tom cheatovacím jídle dávám i zákusek, a to zákusky nemusím. Jen proto, že vlastně můžu. Takže žádné chutě na nějaké nezdravé pokrmy mě absolutně netíží. Jupi. Ale vysvětlujte člověku, co s váma chce jít na oběd nebo večeři, že můžete jen v sobotu. Nene, nemám tak bohatý osobní život. Ale cheat meal mám v sobotu.

14. Energie, natěšení a dobrá nálada
jsou součástí každého mého dne. Teď chápu, že mé všední dny byly dříve tak nějak šedé a nezáživné. Ožívala jsem až na víkend, kdy se šlo pařit. Teď mě baví každý den. KAŽDÝ DEN. MĚ BAVÍ. Musela jsem to zdůraznit :-) Každý den se překonávat, zlepšovat se, dělat pokroky. Není lepšího pocitu, než si uvědomovat, že jsem dnes v něčem lepší než včera. A že zítra budu zas o krok dál. Nejsem statická, jsem dynamická, hýbu se kupředu. I když u toho vypadám jako blázen :-)

15. Posunutí hranic
Adri: "A s touhle váhou teď udělej aspoň osm opakování."
Alesia: "To nedám!"
Adri: "Ale dáš." Nejargumentnější argument, který mi vždy sdělí s naprostým poker facem. A má pravdu. U spousty věcí si nedokážu představit, jak to dám. Zdá se mi to nereálné. Ale když se do toho pustím - jéje, ono to jde! A to nejen ve cvičení, ale i v jiných oblastech mého života. Teď vidím, že když vložím tu energii, kterou bych jinak vyplácala na výmluvy, do požadovaného procesu, pak to skutečně jde.

16. Vánoce každý den
Když mi přijde zásilka z fitness007. Když je nová příchuť proteinu nebo questbarek. Když trenér pochválí. Když bicák se zvětší. Když kalhoty padají a pásek vyžaduje novou dírku, protože už je moc veliký. Když někdo z okolí si všimne. Když si někdo řekne o radu, jen proto, že vidí výsledky na mě. Když si můžu vzít tílko, které jsem po celá ta léta nevyhodila v dobré víře, že jednou do něj zhubnu :-) Když těžký workout je za námi a já si v zaplavení endorfinů vychutnávám rýžové chlebíčky s marmeládou (a já mám ráda marmeládu!). A seznam by mohl pokračovat.

V posilování jsem ještě nováček, pořád se adaptuju a vstřebávám informace. Mám ale pocit, že za těch čtyři a půl měsíce mě bodybuilding nabral jako přílivová vlna a odnesl daleko ode všeho, co mi přišlo dříve normální. Už se těším, až si to doplachtím na ostrov hezkých zadků a vypracovaných břišáků. Momentálně volím strategii zhluboka se nadechnout, pevně se držet a užívat si jízdu :-)

Vaše TOUGH CHICK Alesia

5 komentářů:

  1. Moc hezký článek! Například bod dva, ten sedí i na mě a to úplně přesně :D a spousta dalších taky... A jak se tvá postava změnila za těch pár měsíců? :) Ptám se, protože po objevení vašich stránek jsem změnila jídelníček a začala se stravovat podobným způsobem jako vy. Hrozně mi to vyhovuje, Pořád jsem přecpaná a tak se mi nechce věřit, že s takovým jídelníčkem je možné například vyrýsovat svaly :D

    www.fitmelifuchs.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že jsem se vůbec nefotila a nefotím, nemám ani jak porovnávat výsledky. Sama to na sobě v zrcadle moc nepoznám, ale vylítávám ze všech svých kalhot, kraťasů i sukní :) A včera mě trenér pochválil, že se už na mě dá koukat :D
      Díky za odkaz na blog, podívám se :) Baví mě brouzdat i na cizích blozích (skloňuje se to tak? :D) a mnohdy se tam i inspiruju ;)

      Vymazat
    2. děkuju za odpověď : ))

      Vymazat
  2. Když si jdu zacvičit ráno, tak mám hned lepší den :D na mejdany jsemn nikdy moc nebyla, ale nechodím spát v 9, jelikož nestávám tak brzo no :D I když já se vzbudim i tak brzo, zvláště ted, když jsou delší dny.

    OdpovědětVymazat
  3. nezbývá než souhlasit naprosto se vším! :D party mě nevzrušují, za to jet ráno do posilky to je jiná D

    OdpovědětVymazat