neděle 25. května 2014

Contest prep: 1. týden

Chcete slyšet skutečný příběh toho, jak jsem se dostala až na začátek přípravy? Mohla bych si to nějak idylicky přibravit a vymyslet si něco, co by se k téhle příležitosti víc hodilo, ale budu upřímná: Musíme se vrátit na podzim minulého roku. Mám jednoho kamaráda, toho kamaráda často potkávám ve fitku... a také má bar a v tom baru jsme pili až do ranních hodin (to nám to hezky začíná, co?), někde mezi B52kami z něj vypadlo, že bych měla soutěžit ve fitness. A od té doby to ve mně hlodalo.

Pořád jsem si říkala příští jaro, příští jaro to zkusím, jenže jak jsem sledovala soutěžní přípravy na tohle jaro, tak jsem moc dobře věděla, jak by mě na podzim štvalo, že jsem to nezkusila. A tak jsem si řekla, jdu do toho! Ostatně, já vždycky ostatním říkám, že tím, že budou o něčem, co chtějí, mluvit, tím toho nedosáhnou. Takže bych měla jít příkladem a hnát se za svými sny, ne?

A když něco dělám, dám tomu sto procent. Po dlouhých úvahách jsem si řekla, že Cyklická Ketogenní Dieta by mohla být vhodná volba pro moji přípravu. Systém je takový, že šest dní v týdnu držíte sacharidy na minimu (do 30 g), protein 2 g na kg své váhy a svůj stanovený kalorický příjem doháníte tuky, no a sedmý den "cukrujete", což pro mě znamená minimum tuků a kolem 250 g sacharidů (vločky, rýže, rýže, sladké brambory, rýže, ehm).

A jde se do diety...
No, co si budeme vykládat, měla jsem romantickou představu o tom, jak se budu od rána do večera živit oříšky jako veverka, sem tam avokádo. To by bylo hezké, ne? No, hezké by to bylo, ale to by ty oříšky, mršky jedny setsakramenský, nesměly mít takových sacharidů. Abych byla přesná, tak jich mají kolem 6 g na 100 g váhy, jenže to je pro někoho, kdo musí vážit i ledový salát, prostě hodně. Takže sbohem oříšky. Do kuchyně se mi nastěhovalo obří balení olivového oleje hned vedle kokosového oleje, mrazák se zaplnil tučnými rybami a hovězím. Na milost jsem vzala konopné semínko (krásné 2 g sacharidů). A lednička je plná zelených lístků různých salátů. Takže asi tak. A váží se i salát.

První den jsem byla nadšená z představy míchaných vajíček se schwarzwaldskou šunkou (co si budeme povídat, měla jsem mnohem zvrhlejší představu o vajíčkách se slaninou, ale to by naši drazí výrobci uzenin nesměly všude cpát cukr, že!). S chutí jsem si je dala i den druhý. Den třetí přišla krize a mně se nad tím tučným nadělením ke snídani celkem zvedal žaludek. Myšlenka byla jasná: tak tohle nedám! Ale já se výzev nebojím a začala jsem přemýšlet, jak ty tři vejce k snídani uchopit tak, aby se staly poživatelnějšími. No, snídaně není snídaně bez skořice, tak jsem do nich přidala skořici. Snídaně má být sladká. A tak dovnitř putovaly i sušené lístky stevie. A čím nahnat ten protein a tuk ze schwarzvaldské šunky? Ha, vanilkový izolát a koko!. A helemese, ono to bylo dobré. Snídaňová krize byla zažehnána.

Má to hned několik výhod: přestože si musíte zvyknout na menší porce, protože tuk je přecijen velmi koncentrovaná energie se svými 9 kaloriemi na gram, tak nemáte hlad a to díky úžasné vlastnosti tuku vás pěkně zaplácnout! Také mi přijde, že pleť jsem už dlouho neměla tak krásně jasnou, buď jí svědčí spousty tuku, nebo absence sacharidů, nebo obojí. A pak samozřejmě celková forma. Už za pár dní mi přišlo, že vše vypadá lépe.

A jak že jsem se ten týden živila?
Snídaně: 3 vejce, 100 g řapíkatého celeru, půl odměrky proteinu, lžíce kokosu
Svačina po tréninku: Protein, 15 g kokosvoého oleje
Oběd: 100 g mletého hovězího (7% tuku), 130 g baby špenátu, lžíce olivového oleje
Odpolední svačina: sardinky, 100 g ledového salátu
Večeře: 100 g balkánského sýra, 100 g ledového salátu, 30 g rukoly, 5 g konopných semínek, lžíce olivového oleje
2. Večeře: Kaseinový protein plus 15 g kokosového oleje.

Myšlenky? 

"Už nikdy nechci vidět nic tučného!"
"Království za vločky!"
"Já chci jahodu, jednu, červenou, šťavnatou."
"Víš, Alice, mám tě ráda, ale stevie je teď moje nejlepší kamarádka!"
Všechno bych to zvládla celkem s nadšením, večer jsem si pila svůj protein u videí s DLB a byla nadšená, že se ženu za svým snem, jenže...

Krize číslo 2...
...došel mi preworkout (no, to také, ale to nebude jádrem pudla). Energie a síla při cvičení byly čtvrtý den prostě v háji. Zrovna jsem měla trénink se svým trenérem, ramena/triceps/biceps bulk systémem, dřela jsem jak kůň, slzy na krajíčku a přesto byl můj výkon děs a hrůza proti tomu, co je pro mě obvyklé. V jednu chvíli se mě dokonce trenér ptá: "Ty jsi včera večer chlastala, nebo co?!" Když jsem mu osvětlila, že nikoli, že mám 30 g sacharidů na den, podíval se na mě pohledem, který říkal, že by byl mnohem radši, kdybych pila. Jeho nechuť k absenci sachardiů je mi známá, což byl taky důvod, proč jsem mu tenhle fakt své přípravné diety zatajila. Ale to, jak jsem se cítila po tréninku a hlavně během něj mi dělalo víc než starost.

A tak jsem začala žhavit facebook a prosila o radu Anglii a Prahu a všechny mé kamarády závodníky. Co vám budu vyprávět, bylo mi mírně řečeno, že jsem blbá, že sama si tou přípravou neprojdu a ať k nim koukám naklusat, že mi s tím pomůžou.

Dýchat, hlavně dýchat...
Po tomhle krizovém dni jsem se probudila, měla víc energie a začala taky jasně uvažovat. Výsledky byly vidět, ale způsob stravy mi úplně nesedl, to bylo jasné. Další den byl můj refeed. Vločky. VLOČKY! No, nakonec těch vloček bylo moc a já se na tu mističku plnou vloček k snídani koukala ke konci trochu s nenávistí. Ale ve fitku ze mě sršela energie i ušima, to se musí přiznat. Ještě mě ten den čekal nějaký žitný chléb, quinoa, batáty. A měla jsem "nacukrováno", tak. Ale vrátit se k tomu samému? Ne, to prosím ne. Takže můj low carb režim dostal novou formu, kterou jsem si dneska otestovala a zatím se mi moc líbí.

Snídaně: 3 vejce, 10 g proteinu, 10 g ořechů (veselí, protože z toho už můžete za pomoci stevie a skořice vytvořit luxusní lívanečky)
Svačina: 100 g kuřete/150 g šmakouna (volím možnost dva téměř vždy :D)
Oběd: 100 g hovězího, 30 g oříšků, 100 g zelené zeleniny (s trochou fantazie a kuchařské intervence luxusní salát!)
Svačina: Protein
Večeře: 150 g bílé ryby, 100 g zeleniny
2. Večeře: Kaseinový protein
Režim na další tři dny před dalším refeedem. Z reakcí z prvního týdne jsem vypozorovala že po třech dnech doplnit sacharidy bude pro výkony i energii optimální.

Takže co se změnilo proti prvnímu týdnu?
Řekla jsem sbohem těm tučným věcem, které mi vadily, sbohem dostaly i mléčné výrobky, které, přiznejme si, do přípravy prostě nepatří. Někdo může argumentovat, vždyť jsou zdravé, ale přiznejme si jeden fakt - zdravé ženské tělo nechce být na 13% tuku tak, aby vypadalo dobře v soutěžních plavkách na pódiu. Zdravé ženské tělo chce být trošku oblé, protože všechny víme, co je jeho hlavní funkce. Při tomhle režimu je rozhodně nutné suplementovat vitaminy, minerály a podobné věci, protože ovoce a spousta zeleniny je pro mě teď věc zapovězená.

První týden byl těžký, skočila jsem do toho rovnýma nohama a úplně nevěděla, do čeho jdu, ale poučila jsem se, snažila se vypozorovat svoje reakce, takže uvidím, jak půjde druhý týden. Držte palce. No a kdybych snad měla nějaké postraní myšlenky, tak tu vždykcy mám Arnolda:

Doufám, že to všechno nevyznělo moc negativně, protože já pořád trpím stejným nadšením pro celou věc jako na začátku. I když mě překvapilo, jak rychle jsem narazila na první překážky. Ty snad byly ale zdárně překonány. Mojí drahé druhé tough chicks patří neskonalý dík, že je mě schopná podpořit/poslat do háje podle toho, co je zrovna potřeba a za všechnu její podporu. Jedeme dál...

Vaše TOUGH CHICK Adri

10 komentářů:

  1. CKD je drsný, ale když něco chceš, tak holt musíš něco přetrpět. Držím palce a těším se na další report.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se to zvládnout a mockrát děkuji. :-)

      Vymazat
  2. ako dlho trvalo kým si sa dostala do ketózy..? :) vieš nejako odhadnúť kolko tuku šlo dole? láka ma to vyskúšať,ale zas rozlúčiť sa s toľkými vecami, len tak pre skúšku ..no neviem či by to malo cenu, nepripravujem sa totižto na žiadnu sútaž ani nič iné, len zľahka cyklujem sacharidy , najmenej ich mám okolo 70 a vtedy mi je fajn necítim menej energie ani chute, ale zas 30 je asi trocha väčší hardcore..:) každopádne držím palce v príprave, a nejaké fotky zrovnávacie nebudú..? :) ako sa tvoje telo mení ..? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, já bych ti rozhodně nedoporučila tohle zkoušet. POvažuju to za jednu z extrémních diet, které jsou dobré leda k tomu, aby se člověk dostal tam, kde chce být na soutěži, jak jsem psala někde v článku zdravé ženské tělo nechce být na soutěžní váze. A přestože já tohle všechno miluju a dělám to proto, že si chci alespoň jednou v životě hrdě stoupnout v plavkách na pódium, vidím vedlejší efekty jako je únava, méně energie na cvičení. Mě momentálně třeba ani naláká nějaká nezdrvá dobrota, ale sbíhají se mi sliny vždycky, když na blogu některé z dalších fitness nadšenkyň zahlédnu pěkně naaranžovaný salát a vážně si nemyslím, že něco takového jako rajče by si měla normálně zdravě žijící cvičící slečna odpírat. Proč jít do extrému, když krásné tělo můžeš mít i jinak.

      Vymazat
  3. máš pravdu ....súhlasím ..:) kašlem na to, aj tak si myslím že moje telo sacharidy miluje a nerobia mu problém ani veľké dávky tak prečo mu to brať ...:) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rozumné, teď když vidím ten extrém, tak si mnohem víc vážím svého zdravého životního stylu a překvapivě si neplánuju, co si dopřeju po soutěži nezdravého, ale třeba se těším, jak si upeču ezekiel bread, nebo papriky plněné quinou a mozarellou :D

      Vymazat
  4. Adri, to je dobře že jsi na to přišla tak brzo, že ti to nesedí...;) A jak máš teď tréninky? Na vršek jedeš bulking a spodek spíš cutting? Ještě bych tě chtěla poprosit o radu, cvičim už nějákej ten pátek, 16% tuku, nejsem tlustá, to ne, ale prostě jsem taková hruška, spodek mám větší než vršek, vim, že nohy jsou velká partie, ale už nevim, jak trénovat, aby se to vyrovnalo. Jestli se víc zaměřit na nohy třeba 2x týdně lehký váhy, víc opakování nebo 1x týdně těžší váhy? Nebo víc zamakat na vršku - jakože bulking - míň opakování a těžší váhy?
    Už se těšim na další report a máš pravdu "Království za vločky!" :) Drž se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na vršku se snažím svaly nabrat, takže jedu váhy takové, abych s vypětím udělala 6 - 8 opakování v poslední sérii. Obvykle začínám dvěmi zahřívacími sériemi s menší vahou (12 opakování), pak váhu přidám, pokud zvádnu deset, tak ještě přidám a jedu další dvě série.
      Co se spodku týče, trénink nohou je můj zamilovaný, vždycky jsem si zakládala na těžkém legpressu, předkopávání až "do mrtva" a tak podobně a je to znát, nožky jsou osvalené. Teď se snažím dosáhnout lehce útlejšího vzhledu, aby nebyly ve velkém nepoměru s vrškem, takže asi něco podobného, jako řešíš ty. Téměř úplně jsem se vykašlala na klasické stroje na cvičení nohou. Na co teď nedám dopustit je lavička, kotouč, nebo kettlebellka a praktikuju na začátku tréninku takový kruháček: box jumps, výstupy na lavičku s výpadem vzad a výstupy na lavičku stranou s výpadem do strany. Pak jsem si oblíbila plié dřepy, ale už nehoním tolik váhy, takže se snažím o nějakých 15-20 opakování na což je pro mě ideálních nějakých 40 kg, kde se pak vyřádím s váhami jsou izolované cviky na gluteály, kde se snažím trhat rekordy pořád, protože ty gluteály chceme zakulatit vždy, že;) Oblíbené mám třeba vykopávání nohy vzad na spodní kladce, zvolím váhu takovou, abych horko těžko dala 10 opakování a okamžitě, jak skončím s desátým opakováním, tak si ještě kleknu a 20-30 vykopávám bez váhy a pak přejdu na druhou nohu, dále mám ráda vykopávání v multipressu nebo zvedání dlouhé činky na bocích se zády opřenými o lavičku (zase dělám 8-10 opakování a pak hned v leže na zádech zvedám na pánvy ještě nějaký lehčí kotouč. Alischka tvrdí, že se jí vždycky při tréninku nohou snažím zabít :D

      Vymazat
    2. Adri si zlato, děkuju za super odpověď..:)
      Já měla i menší výměnu názorů s přítelem, že na vršek chci jet těžší váhy a míň opakování a na nohy hlavně dřepy, víc opakovaní a menší váhy a on, že když pojedu na vršek takhle, tak že ze mě bude chlap...což asi ne, to bych musela mít víc testosteronu a něco brát :D Díky moc a určitě to zkusim jak píšeš ;)

      Vymazat
  5. Ahojky, pozorně jsem přečetla tvůj článek a chtěla bych ti říct pár svých postřehů. Já jsem teď na CKD tři týdny a cítím se skvěle i mi dieta skvěle zabírá. Je to teď můj druhý pokus. Poprvé jsem jí držela asi před měsícem a půl a vydržela jsem jen dva cykly 5+1. Také hlavně proto, že jsem byla už třetí den slabá jako moucha. Ale musím ti říct, že teď na druhý pokus se na to tělo už adaptovalo a já také přišla na to, co a jak jíst, co mi chutná (jím i oříšky, dokonce 2x denně, para mají jen 2g sacharidů/100g ;-)). V ketóze bývám většinou 3 den večer nebo 4 ráno. Jedu 6 dní a 7. sachariduju. Ale ten 7 den cukry ani nepočítám. Věř, že 250 je hrozně málo! Tělo se potřebuje pořádně nasytit a dočerpat zásoby. Já tomu dávám volný prostor. Vyvarovávám se tukům, takže jím hlavně rýži, ovoce, džemy, med, zeleninu a batáty. A když mám za den 800g sacharidů... no a co :-) Takže rada na závěr - určitě otestuj, co na tvé tělo bude lépe působit - jestli třeba sacharidové vlny nebo CKD. Já už mám dost zkušeností s obojím v soutěžní připravě. Každý jsme jiný a každému sedí něco jiného. Ale nikdy to není snadné a chce to velkou vůli a mentální odhodlání. Když si budeš také říkat, že máš tak málo sacharidů a budeš určitě unavená, tak také budeš. Ale když se rozhodneš, že to prostě dáš a budeš dřít i na nízkých cukrech jako zvíře, tak to také půjde :-) Mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud tě to zajímá, můžeš mrknout na můj blog, který mám vlastně jen o soutěžní přípravě, cvičení a stravě. Jen já jsem na rostlinné stravě. Ale principy jsou stejné ;-) Držím palce!

    OdpovědětVymazat