čtvrtek 8. května 2014

Den na talíři: Adri 6.5.


A po delší době zase jednou "den na talíři". Trošku nezvyklý na mé poměry. Pořád ještě žiju se svým přístupem "jídlo nevážíme, máme dvě oči, rozum a posloucháme svoje tělo" a jsem překvapivě spokojená. Možná teď žiju na menším množství sacharidů, ale řekla bych, že teď mám mnohem více zeleniny. Oblíbila jsem si teď vajíčka a to hodně. No, však sami uvidíte. 

Snídaně (6:30)



Kašičky teď vystřídaly ovesné lívanečky a jsem do nich naprosto zamilovaná. 5 lžic vloček zaliju 200 ml horké vody a nechám trochu nasáknout. Přidám skořici, kypřící prášek, vajíčko. Promíchám. A pak už tvořím jednotlivé lívanečky. Nahoru pak ještě přijde ovoce dle nálady a jogurt smíchaný se lžící proteinu. A povím vám, že taková kombinace jahody a mátovo-čokoládový proteinový jogurt je jednoduše geniální! CLA, omega 3, multivitamin.


Svačina (9:15)



Dopoledne je asi tak jediná doba dne, kdy pociťuju hlad. Než se vyrazilo na trénink, tak jsem si ještě řekla, že by to chtělo nějaké sacharidy, k čemuž mi posloužil žitný celozrnný chléb, zelenina. Chuť na avokádo mám teď téměř neustále, takže putovalo i do svačiny. A no samozřejmě vajíčko, že! Momentálně moje nejoblíbenější předtréninková svačina, nějak teď nemám chutě na sladké. Občas přidám avokáda a vajíčko nahradím šmakounem. A BCAA.



Potréninková svačina (12:15)


Po perfetním tréninku jsem nemohla nechat svalíky trpět. Ona taková hodinka a půl plná supersérií na nohy dá člověku zabrat. Takže BCAA, Glutamin. Protein, momentálně jahodový Gold Standard od Optimum Nutrition, mňam! Půl banánu (zbytek od snídaně) a jahody. Oh yeah :D

Oběd (13:30)

Sice si dávám po tréninku svačinu, ale celkem brzy pak šilhám hlady a po návratu domů jsem zjistila, že moje drahá stvořitelka mi nechala porci mé oblíbené "kaše". Tváří se to jako bramborová, ale není! Vzhledem k tomu, že moje maminka je notorický zastánce ketózy všechno u ní musí být low carb, včetně kaše. Takže tahle v sobě má květák, celer, řapíkatý celer, bylinky, koření a lžíci až dvě 10% zakysané smetany (obvykle děláme tak čtyři porce), k tomu trocha zeleniny (aby jí nebylo málo, samozřejmě), tofu (znovuobjevená láska) a lžička tahini. CLA.

Svačina (16:00)
Capuccino. Nebyl hlad. A čas. Chachá. Tenhle přístup ke stravě mě baví! ;)


Večeře (18:00)
Kdosi se rozhodl mě vyvést na večeři. U mě zvítězil salát Nicoise. S tuňákem, křepelčím vejcem, dvěma mini brambůrky ve slupce, fazolkami na páře a spoustou zeleniny. Výborné. Nefotila jsem, ale ve Statenické restauraci Detaillo vaří vážně výborně ;). Dobré, přiznávám, ukradla jsem ještě krevetu z talíře svého společníka a doprovázela to sklenička prosecca. Jak jsem psala v článku Adieu alkoholu, už nikdy nechci pít, abych se opila, ale proti skleničce občas, když je nějaká zvláštní příležitost, nic nenamítám. CLA.

Bez počítání pociťuju obrovskou svobodu a připadám si příjemněji. Taky jsem přestala řešit problém, jak si zadat jídlo v restauraci do myfitnesspalu (ano, byl to pro mě obrovský problém). Když jsem měla obědvat venku, strašně jsem řešila, jaký zvolit zdroj sacharidů, když na jídeláku žádný vhodný není a já přeci musím mít v obědě sacharidy. Teď si jednoduše řeknu, že nemusím, že si je dám jindy. Mějte se rádi, přátelé, všechno ostatní se vyřeší samo ;)

Vaše TOUGH CHICK Adri

9 komentářů:

  1. Pěknej jídelníček a super, že jsi si našla cestu, která ti vyhovuje a jsi v pohodě. Já už v tom svým jídelníčku taky nacházím mír a klid, pomalu...a ta kaše, chci to už dlouho vyzkoušet, dáváte tam nějáký spešl koření? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Tak ta zelenina se vařila v bio bujónu würcl, dovnitř přišla harisa bez soli a nějaké bylinky, občas tam ráda přidám sušený česnek ;) záleží na chuti.

      Vymazat
  2. Ta svoboda bez počítání je úžasná, cloveku se hned uleví,ale k tomu si musí každý najít cestu sám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že dřív nebo později se k tomu dostane každý, kdo se chce celoživotně stravovat racionálním způsobem.

      Vymazat
  3. Ahoj, moc pěkný blog, jsem se začetla :) S tím počítáním moje řeč, já bych se stresovala, že nejím dost. Také jsem zastáncem low carb (momentálně:), jako tvá mamka.. Co jsem téměř vysadila sladké (kromě ovoce), cítím se lépe, mám menší potřebu spánku, jsem aktivnější, většinou veselejší.. :) Akorát si teda nejsem jistá co a jak jíst, abych se zbavila zbytku tuku kolem bříška a na rukou a nabrala zadek.. a jestli toho lze dosáhnout v domácích podmínkách, fitko mě nebaví. Budu ráda za jakoukoliv radu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aby se člověk zbavil tuku v oblasti bříška, tak je to každopádně o stravě, snažit se co nejvíc jíst čerstvé potraviny a ne žádné zpracované. Vynechávat alkohol, dost spát. Hodí se přidat na kardiu, ale to zase nesmí být moc dlouhé, aby tělo neprodukovalo stresový hormon kortizol, který podporuje ukládání tuku právě v břišní oblasti. A na zadek jsou nejosvědčenější dřepy, výpady, nebo izolované cviky jako zvedání pánve vleže. Já ale tvrdím, že abys budovala na zadku tu správnou "hmotu", je potřeba přidat nějakou váhu. Skvělou pomůckou jsou vaky se závažím. Prodávají se ve sportech, nebo kettlebelky.

      Vymazat
    2. Ano, nad tím posilováním se závažím dost uvažuji, konkrétně nad kettlebelem.. Jen mě zajímá, jestli se to "budování" a hubnutí nevylučuje :) A co tedy jíst a kolik je také otázka. Byla bych moc vděčná za reakci :) hlavně na to jídlo. Děkuji :)

      Vymazat
    3. Když chceš hubnout a budovat zároveň, tak já osobně preferuju silový tréninink kombinovaný s trochou "kardia", třeba kombinace dřepy 15 x plus 1 minuta švihadla a na tomhle modelu postavit trénink (můžeš vložit angličáky, horolezce...). Ta strava je strašně individuální a ráda bych se vyhnula generalizování, protože vellmi záleží na tělesném typu, někdo potřebuje sachardiů více, někdo je může mít na minimu (nebo dokonce musí, aby si držel určitou formu).

      Vymazat
    4. Děkuji za radu, cením si toho :) Dnes jsem tedy zkoušela cvičit nějaké ty modifikace dřepů a pod. na zadek a stehna, prokládala jsem švihadlem. Kupodivu mě to celkem dost bavilo :) Jíst budu pokračovat stejně jako doposud a ono se časem uvidí, jestli je to v pořádku.

      Vymazat