čtvrtek 22. května 2014

Meal prep: Pizza bad-bodybuilder-ass

Dnes bych se ráda podělila o tento ďábelský recept pizzy, které se nemusíme bát a já ji s klidným svědomím zařazuju do každodenního "clean-eating" jídelníčku. Jednak proto, že můj jídelníček není momentálně nijak zvlášť přísný, a taky proto, že v tomto jídle nenajdeme nic námi nepodporovaného.
Ráda bych i tentokrát rozpočítala kalorie a poměr makroživin na porci, ale nějak se mi nechce :-))
Recept na tuto pizzu jsem vyčetla od rusky mluvících železo milujících slečen, ale nejsem moc dobrá v dodržování postupů. Tedy příprava tohoto pokrmu se zvrhla v akci "nakydáme to tam nějak tak baj vočko a uvidíme". Voní to hezky, ochutnám to ale až zítra k obědu, takže zatím vlastně ani nevím, zda se s vámi nedělím o recept na nějaký hegeš :-)
(update: Pizza byla ochutnána a shledána jako poživatelná)

Ingredience (množství si stanovte sami podle toho, jak vám to chutná a na kolik dní to chystáte):
Kuřecí prsa
Celozrnná pšeničná mouka
Cibule
Česnek
Sojová omáčka
Kari
Bylinky podle chuti
Sýr eidam 30%
Houby
Vejce
Rajčata
Rajčatový protlak

Postup:
Rozmixujeme kuřecí prsa, přidáme k ním česnek a cibuli. Dochutíme kari, trochou sojovky a přihodíme sem taky rajče. Množství všeho záleží na vaší chuti a požadovaném množství. U mě to bylo větší prso, trocha cibule, jeden stroužek česneku a zhruba polovina většího rajčete. To vše jsem řádně rozmixovala a poté přidala tři lžíce celozrnné mouky, vajíčko a trochu vody. Vzniklé "pyré" jsem vylila do formy a šoupla do předehřáté trouby (170 stupňů) na 20 minut. Mezitím jsem si nakrájela bylinky, houby a rajčata + nastrouhala sýr (a skoro žádný jsem neujedla!). Když už se moje hard-core-bad-ass-těsto upeklo, polila jsem ho rajčatovým protlakem, zasypala sýrem, pokryla houbami+rajčaty+bylinkami a opět štědře zasypala sýrem. Trajektorie pizzy opět vedla do trouby, kde strávila dalších 15-20 minut. Pak jsem s tím zapózovala, abych se pochlubila mou krásnou novou zástěrou z Paříže, která ve finále ani není moc vidět, a nyní už jen nakrájet a poctivě poskládat do krabiček na tři obědy.


Při výrobě těsta se fantazii meze nekladou - dá se přidat taky tvaroh, případně žitná mouka / otruby / mouka z ovesných vloček. Záleží na vámi požadovaném množství makroživin a taky na chuťových preferencích, kolik čeho tam bude. Původní recept naváděl k výrobě těsta rozemletím hovězího + kuřecího + rozmixované ovesné vločky atd. I to by mohlo být pro milovníky masa poživatelné.

Přeji vám chutné obědy, letní venkovní workouty, teplá rána vhodná pro běhání a hlavně dosažení všech vytyčených cílů :-)

Tough chick Alesia ;)

1 komentář: