pondělí 12. května 2014

Tréninková edice: Skákejte!

Ptáte se proč? Neptejte se, prostě to udělejte! Ne, dělám si srandu. U mě to nebyla láska na první pohled a druhá tough chick je v takovém love/hate relationship se švihadlem dodnes. Tomuhle kousku fitness náčiní nás znovu představil nenahraditelný muž našich životů,  náš milovaný Pan Trenér. Samozřejmě jsme švihadlo znaly z dob, kdy nám ale vůbec nešla školka, takže jsme byly vlastně rády, když jsme těmhle hrám odrostly a helemese ono je tu zase! V prvních hodinách se trenér smál tomu, co všechno zvládneme, ale obyčejné švihadlo se nám neustále motá do nohou, švihá nás do kotníků a dohání nás k slzám. Ale vytrvaly jsme! A já dnes můžu s jistotou prohlásit, že švihadlo miluju...

... a druhá TOUGH CHICK ho nesnáší. I když já jí pořád říkám, že to nesnáší jen proto, že jí to nejde a nejde jí to jen proto, že k tomu má negativní přístup, kdyby se do svého švihadla zamilovala tak jako já půjde jí to mnohem lépe! Navíc je to přímo geniální pomůcka Ale aby se změnil, stačí si vyjmenovat pár pozitiv - je to jednorázová nevelká investice, můžete si ho vzít s sebou kamkoli. Takže konec výmluv. Cvičit se dá všude!

Švihadlo je v současné době také moje oblíbené kardio. Tahám ho s sebou po posilovně a někdy minutku dvě skákání zařadím mezi série, jindy jsem schopná skákat třeba 45 minut v kuse. Jako dnes ráno.

1. Deset minut skákání švihadlo je ekvivalentem uběhnutí 1,5 km v 8 minutách!
2. Můžete si tohle cvičení jednoduše uzpůsobit svojí úrovni. Vy jsme ten, kdo udává tempo.
3. Zapojíte celé tělo, nejen nohy, ale také střed těla při výskocích (pro stabilizaci) a ruce a ramena, která švihadlem otáčejí!
4. Překvapivě namáhá klouby mnohem méně než běhání!
5. Nic vás nestojí potom, co si koupíte švihadlo.
6. Je to cvičení prospěšné srdeční činnosti.
7. Pomáhá vám zlepšit koordinaci a balanc!
8. Jde o cvičení s vlastní vahou, takže může zlepšit hustotu kostní tkáně.
9. Svaly na dolní i horní čísti těla jsou při pravidelném skákání tónvanější.
10. Za hodiny spálíte až 1300 kcal!

Máte představu, že teď budete prostě jen donekonečně monotónně skákat? Chyba! Dá se to dělat mnoha a mnoha způsoby, některé bude o něco těžší zvládnout, ale o to víc vás budou bavit jednou, až je ovládnete, věřte mi! A něco pro inspiraci:



Vaše TOUGH CHICK Adri

4 komentáře:

  1. ja jsem si uz nejaky ten tyden zpatky taky svihadlo poridila, abych trochu obmenila kardio - vecne behani :) Ale musim rict, ze jsme se v nem par minut motala a od te doby lezi v koute a ja mam cerny svedomi, ze nepiluju... Diky za clanek a za inspirujici video, zkusim tomu dat par minut denne a treba se mi jednou povede i delsi doba jako tobe - 45 minut to opravdu tleskam!

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi vážně dobrá, 45minut, klobouk dolů. Já dřív skákala 7 dní v týdnu třeba půl hodinky, a na střední jsme museli dělat i testy na tělocviku, minutu snožmo bez chyby, a dvojskoky bez meziskoku 10x, ty my nykdy nešly, můj max byl 6 :( :D ale mám v plánu se ke švihadlu co nejdřív vrátit, taková mp3 a švihadlo, to je relax ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé :-) Švihadlo plánuji koupit, zatím jsme s nim necvičila, nebo spíš neskákala :D Ale je to hodně účinné, to vím... Jinak, skákat 45 minut v kuse? To jsi borec! :-) :-) :-) Já bych to dala těžko 5 minut :-) Pokud bys chtěla, mrkni ke mě na giveaway :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tedy já si švihadlo moc jako kardio nepředstavuji :) Skáču minutku dvě a už umírám :) Ale je to super věc, také jsem ho na (tvoji:) radu začala zařazovat mezi série a je to paráda!

    Holky, fakt mám tenhle blog ráda, smekám a těším se na další článek!

    OdpovědětVymazat