neděle 11. května 2014

VLOG: Příprava sushi

 Tentokrát jsem si pro vás připravila recept, jak si samostatně ve vlastní kuchyni spáchat tento vynikající japonský pokrm - SUSHI.



Zatím jsem se setkala převážně se dvěma skupinama lidí - ti, co sushi milují a ti, co sushi nedají do pusy. Samozřejmě, ne každý tomuto jídlu příjde na chuť. Pokud někdo nemá rád ryby, tohle asi nebude jeho oblíbenou stravou.

Někteří řadí sushi mezi cheat meal - bílá rýže s vysokým GI, vysoký obsah soli v sojové omáčce, philadelphie, apod. Rozhodně bych to ale vše neházela do stejného koše jako cheatování hamburgrem nebo kebabem. V sushi totiž nenajdeme žádné trans tuky, je to pokrm zdraví velmi prospěšný a já přeci jen nevěřím, že by na tom mohl někdo přibrat. To by se dotyčný musel opravdu snažit a dopomoct si ještě nějakým dortem, dvěma :-)

Já osobně se naučila připravovat sushi z videa na youtube, které mi padlo pod ruku asi před necelým rokem a půl. Tam mi poradili, ať vyrazím do specializovaného sushi obchodu a koupím si uvítací sushi box pro začátečníky, který obsahuje vše základní a potřebné. To nedělejte. Je to zbytečně předražené a od všeho je tam skoro jen vzorek.

Poté, co jsem si domů natěšeně přinesla svůj sushi box a pokytičkované dřevěné hůlky, pustila jsem se do výroby. Předtím jsem sushi měla jen párkrát v restauraci a vždy mi moc chutnalo. A zachutnalo mi i to, co jsem vyrobila já. Navíc jsem zjistila příjemnou věc - když ho dělám sama, můžu tam přidat co chci a kolik toho chci, zcela podle vlastní chuti! A pak už to jelo, dávala jsem si sushi k večeři asi třikrát - čtyřikrát týdně. Když jsem ho dělala jen pro sebe, příprava mi trvala asi tak hodinu, z toho půl hodiny se připravovala rýže, což nevyžadovalo mou fyzickou přítomnost v kuchyni.
A od té doby, co mé večeře typu pizza/gyros/4 skleničky polosladkého/cokoli s knedlíkama byla nahrazena sushi, během půl roku mi bez jakéhokoli další zásahu odletělo 8 kg tuku. Vlastně byl ještě jeden zásah - přestala jsem sladit kafe a čaj. Na sladké jsem nikdy moc nebyla, takže to jsem ani omezovat nemusela.

Neříkám, že díky sushi všichni zbuhnou. Říkám jen, že je to zdravější a přínosnější pokrm, než většina českých obědů a večeří. Ryby, řasy nori, zázvor, avokádo - už jsme určitě slyšeli, že tyhle potraviny jsou tělu velmi prospěšné.

Co se týče ceny, při výrobě sushi doma vás to nevyjde draho. Každopádně, několikanásobně levněji, než v restauraci. Všechny suroviny jsou k dostání v běžném supermarketu nebo na internetu, já objednávala z www.levnesushi.cz.

Nyní vám nabízím ke shlednutí video postup, jak takové sushi doma splácat. Předem se musím omluvit za rozklepané ruce kameramanovy, můj herecký výkon a časté výpadky paměti při natáčení :-) A akustika je taky k prdu, dejte si hlasitost na maximum, abyste mě vůbec slyšeli. Takže stručně a jasně, video sucks, ale snažila jsem se :-) Enjoy!



Dobrou chuť a mnoho úspěchů pro ty z vás, kteří se do toho odhodlají pustit :-)
TOUGH CHICK Alesia

2 komentáře:

  1. Jestli sushi je či není cheat meal záleží u mě na jediném, a to na množství :) A naprosto souhlasím, že je zdravější, než jakákoliv jiná jídla, takže stojí za to si ho dopřávat často.

    OdpovědětVymazat
  2. Sushi si ráda někdy dopředu, ale radši si na něj zajdu :-) A souhlasím s tím, že buď ho lidé mají rádi a nebo ne, můj otec z něj má hrůzu :-)

    OdpovědětVymazat