úterý 10. června 2014

Letní dezerty á la "FIT TOUGH CHICKS"

Zmrzlina "hezká těla"

Konečně už nás vzalo útokem letní počasí, které může tréninky dělat trochu náročnějšími, naše režimy trochu uvolněnějšími a vůle odolávat sladkým letním dezertům o něco slabšími. Přesto je ale možné vytvořit si spoustu chuťovek, které nenaruší naše poctivé stravovací návyky. K většině z nich využijeme tvaroh, proteiňáky různých příchutí a ovoce. Fantazii se meze nekladou, takže než se venku ochladí natolik, aby bylo možné bez rizika infarktu jít si zaběhat, pokouším si z toho vytvářet různé poživatelnosti :-) Nevím, jak vy ostatní, ale já v letních vedrech nemám chuť na večeři ve stylu "dušené hovězí" nebo "pečená ryba". Já radši něco exotického, horko-počasiového :-)


Ingredience:
Měkký tvaroh
Olešnický tvaroh
Ananas
Maliny
Proteiňák s příchutí maliny
Proteiňák s příchutí citrón s jogurtem
Led (+ já měla led s citrónovou šťávou)





1. vrstva (růžová):
Zhruba hodinu a půl před začátkem tohoto kulinárního procesu jsem vložila ovoce a tvarohy do
mrazáku. Stihly se částečně zmrazit a tento stav mi přišel ideální pro jejich zpracování. Rozmixovala jsem maliny s cca třetinou vaničky měkkého tvarohu a na dochucení přidala trochu malinového proteiňáku, co jsem dostala jako vzorek. S jeho množstvím to nepřeháníme, protože tvarohy jsou velmi bohaté na bílkoviny a pokud bychom do toho vrazili taky hodně proteiňáku, tak by z toho nic dobrého nebylo.
Dále přidáme led a tuto směs řádně rozmixujeme a vlijeme do skleničky. Vyšlo mi to poměrně husté, takže jsem to pak konzumovala lžičkou.
2. vrstva (žlutá):
Smícháme ananas s cca polovinou balení olešnického tvarohu (i tyto ingredience lehce zmražené),
přidáme opět trochu proteiňáku na dochucení (citrón s jogurtem) a led z citrónové šťávy. Opět vše rozmixujeme a směs nakydáme na první vrstvu.
Dále lžičku do ruky, nohy hore a užíváme si čtyřicetistupňové horko v bytě, kterého se mi podařilo docílit otevřením všech oken ve snaze o průvan. Ale moje sklenice je napůl plná, jsem optimista, takže zavřu oči a říkám si, že jsem v Karibiku :-)

Sweet summer cottage + ice coffee


Ingredience:
neochucený cottage
maliny
walden farms dip příchuť marshmallow
holandské kakao

Ačkoli si nejsem jista vhodností či nevhodností konzumace dipů od Walden Farms, jeden jsem si na Olympii ulovila a tak jsem ho trochu na maliny plácla. Shora jsem to jen nepatrně zasypala kakaem. Byl to takový dnešní dopolední experiment a dopadl velmi úspěšně.
K tomu jsem si udělala ledové kafe: jacobs aroma z pressovače se rozmixovalo s ledem a mlékem. Včera jsem do toho přidávala stévii, dnes jsem zkusila přisypat v mixovací fázi trochu proteiňáku s příchutí kokos+pistácie. Obě varianty byly poživatelné (dokonce kdesi existuje foto, jak z toho mám pěnu až v nose :-))

Jablkový skorokoláč
Ingredience:
Olešnický tvaroh
2 lžíce bílého jogurtu 3%
2 vejce
1 jablko
trocha mandlové mouky
soda+ocet nebo kypřící prášek
skořice
případně stévie na doslazení

Tento dezert není tak studený, ale od čtvrtka se nám má ochladit, takže se může hodit :-) Navíc po upečení se taky může strčit do ledničky a konzumovat za studena.
Smíchala jsem tvaroh s jogurtem, mandlovou moukou a vejci, přidala sodu+ocet (+kdo rád sladší, přidá stévii nebo jiné sladidlo). Do formy jsem vylila jednu vrstvu, pak vyskládala vrstvu jablek a zasypala je skořicí. Pak jsem zalila druhou vrstvu, zbytek jablka nastrouhala nahoru a opět zasypala skořicí. Ačkoli ji nemám ráda, rozhodla jsem se dát jí šanci. Alespoň jsem se ujistila, že ji stále nemám ráda :-)
Náš skorokoláč strčíme do trouby na 30-40 minut a pečeme při teplotě 180 stupňů.

Přeji všem dobré chutě a užívejte si horka, než se nám zas ochladí a my budeme fňukat, že zas leje a je kosa :-)

Vaše tough chick Alesia

2 komentáře:

  1. No tak to vypadá všechno světově! :)) Hlavně ten druhý recept, asi se do něj hned zítra pustím. Jak je vedro, jen bych pořád mlsala zmrzliny a na pořádné jídlo mě moc neužije :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, to já si dám maso za jakéhokoliv počasí :D recepty jsou moc hezký :)

    OdpovědětVymazat