pátek 13. června 2014

Meal prep: Nejen snídání na jahodové vlně

Mám spousta teorií, co se jídla týče, jedna z nich je, že nikdy nelze sníst moc toho, co se je v sezóně. Praktikuju to obzvlášť u chřestu a jahod, přiznávám bez mučení. No a co že je jím skoro každý den tu malou část roku, co jsou k dostání. (Teda ony jsou dnes k dostání celoročně, ale povězte mi někdo prosím co je jahodového na zimních jahodách ze supermarketu?!)


U mě jsou jahody jen ty z babiččiny či dědečkovy zahrádky a v poslední době jsem vzala na milost i ty na farmářských trzích. Takže ano, klidně je budu jíst každičký den, abych si je užila. A dokonce budu tak hodná, že se s vámi podělím o pár typů, co s tou jahodovou nadílkou dělat. 

Jahodový salát
Salát k snídani zní celkem zvláštně, že mám pravdu? Je to možné, ale tohle jahodové nebe se prostě k letním ránům hodí a má to dresink, takže je to salát!
INGERDIENCE:
Dvě velké hrsti jahod (nebo prostě tolik, kolik vás uspokojí)
Šťáva z poloviny citronu
Lístky máty
Stevie
Konopná semínka/pistácie
(+ Cottage sýr)


POSTUP: Nakrájíte jahody. Z citronu, stevie a máty si připravíte dresink. Doporučuju listy máty trošku rozbít, aby pustily svoji chuť do citronu. Přelijete na jahody na talířku a dobře promícháte. Posypete konopným semínkem, přidáte cottage a voilá. Skvělá snídaně je hotová! 

Mňamka Chiahůdková

Improvizace v kuchyni je teď něco, co si naprosto užívám. A to je historie vzniku téhle dobroty, která se dá snídat, když k ní ještě přidáte třeba vločky, nebo poslouží jako perfektní svačina před tréninkem, jak je ostatně popsáno v instrukcích, protože ráda šířím zdravými dobrotami radost, že ;)

INGREDIENCE:
Deset průměrných jahod
Lžíce chia semínek
Lžíce jogurtu
1/2 odměrky proteinu (já měla jahodový Gold Standard od Optimum nutrition, ale vanilkový nebo bílá čokoláda by měl taky fungovat)
citronová kůra
máta

POSTUP: Rozmixujete jahody, protein a jogurt, přidáte chia semínka, nasekanou mátu a nastrouhanou kůru a šoupnete ideálně přes noc do ledničky. Ale hodinka až dvě postačí, pokud jste hodně nedočkaví. A můžete konzumovat. Chia semínka do sebe totiž nasáknou tekutinu, takže to celé vytvoří takovou želatinovou/pudinkovou strukturu a chutná to jako zmzlina mrož!



Proteinové palačinky s jahodami
Proteinové palačinky zbožňuju, ale často se na mém stole neobjevují, protože se dělají z bílků a mně trochu vadí vyhazovat žloutky, ale pokaždé, když něco peču pro svoji rodinku a vím, že mi bílky zbydou, už se těším, co budu druhý den snídat. Tentokrát chlapci dostaly kynutý koláč a já mohla mít svoje palačinky!


INGREDIENCE:
Bílky ze 3 větších vajec
3 lžíce mléka/vody (já použila domácí mandlové mléko)
1/2 odměrky proteinu (já použila vanilkový PhD)
banán
jahody
skořice


POSTUP: V misce rozmačkáte polovinu banánu, přidáte protein, skořici a mléko a promícháte, teprve potom přidejte vejce (je to lepší, nevytvoří se vám hrudky proteinu a skořice). Rozpalte pánev, já na ni vždycky ještě použiju olej ve spreji, abych si byla jistá, že palačinku otočím. Smažte z jedné strany celkem dlouho a ještě obraťta, ještě tomu dejte pát minut  a můžete servírovat, nahoru přijde druhé půlka banánu, víc skořice, jahody a cokoli, po čem vaše srdce prahne (já smíchala lžíci jogurtu s holandským kakaem a stevií).


Proteinová ovesná kaše
Snídaňová klasika před tréninkem! Co k tomu dodat? :-)

INGREDIECE:
1/2 šálku vloček
šálek vody
lžička chia semínek
1/2 odměrky proteinu (vanilkový PhD)
Jahody!
Lžička konopného semínka

POSTUP: Svařím vločky a chia s vodou, když mají kašovitou konzistenci, tak přidám protein. PhD si mi na kaše osvědčil asi nejvíc, protože jim dodá příjemnou strukturu. Nahoru jahody, konopné semínko. A jde se jíst ;)



Smoothie bowl (s JAHODAMI!)

Léto, horké dny, ty si po nich přímo volají! Tohle je můj favorit! Pistáciová chuť jde totiž k jahodám naprosto dokonale.


INGREDIENCE:
2 hrsti špenátu
1 zmražený banán
200 ml mandlového mléka
1/3 šálku vloček
1 lžička chia semínek
1/2 odměrky proteinu (použila jsem pistáciový)
Jahody
Lžíci kakaových drobečků

POSTUP: Vše až na kakaové kousky a jahody hodíte do mixéru a těšíte se. Nalijete do mističky, ozdobíte jahodami, čokoládou. Štěstí je na světě.

Doufám, že jste alespoň trošku inspirovaní. Jestli ne, tak se vždycky dají jíst jahody jen tak, že jo. A já se je nebojím dávat ani do salátu. A ještě vám řeknu jednu věc, hrajte si s tím jídlem, protože když to bude na talíři hezky vypadat, budete z toho mít sami lepší pocit ;)

Krásné léto přeje vaše TOUGH CHICK Adri

10 komentářů:

  1. Jahody miluji a recepty vypadají opravdu neotřele :) Můj oblíbený - na talíř polníček, nakrájet jahody a zalít balzamikovým krémem, možno přidat i vlašáky. Podávat jako přílohu k snídani, obědu i večeři! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahody s balsamicem jsou skvělé, perfektně chutnají i když ještě přidáš pepř a basalku ;)

      Vymazat
  2. Jsem asi jediná na světě, ale jahody ráda nemám (a nikdo pro to nemá pochopení:D), což mě dost štve, protože všechna ta jídla vypadají na pohled TAK hezky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu nepochopení se z pohledu jahodomila nedivím :D, ale většina těch receptů se dá připravit i bez nich ;)

      Vymazat
  3. Já taky jím ted jahody každý den, hezky čerstvé ze zahrady, nejlepší jsou měsíční :)

    OdpovědětVymazat
  4. je opravdu nutné do každého jídla dávat navíc protein? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá, jestli to myslíš jako kritiku, nebo jestli se ptáš, jestli je jde udělat bez proteinu. :-) Pokud to první, tak já na sobě vypozorovala, že funguju nejlépe, když mám poměrně vysoký příjem proteinu. Nemám ho v snídani vždy, ale dost často, když je sladká. A pokud to druhé, tak třeba kaše se bez proteinu připravit dá, smoothie bude mít samozřejmě jinou chuť, to bych pak asi přidala třeba stevii a nějaké další ovoce a co se jedná proteinových palačinek, tak pokud dáš celý banán a vynecháš protein, mohly by být pořád celkem chutné.

      Vymazat
    2. když píšeš že máš hodně bílkovin, víš kolik zhruba máš na 1 kg váhy?

      Vymazat