čtvrtek 26. června 2014

Negativní emoce 911

Když už se konečně rozhodneme, že budeme šťastné, budeme se mít rády a budeme komunikovat se svým tělem, může to vypadat, že si můžeme oddychnout, že máme vyhráno. Bohužel se občas stává, že ten okolní svět s naším nově nalezeným superpozitivním přístupem nekooperuje. Občas se stane, že vám něco nevyjde, že vás někdo zklame, že na vás dopadne špatná nálada. Ouha.

Proč ouha, vždyť se s tím vším dá vypořádat! No ano, dá. Jenže přijde na to, jakým způsobem to děláme. Přiznejte si, kdo je vinen tím, že zpucoval tabulku čokolády, když mu bylo do breku, nebo se opil, protože se stalo to a tamto. Vidíte, kam tím mířím? Negativní emoce můžou totiž ruinovat přesně to, o co se tady celou dobu snažíme.

Měla jsem období, kdy jsem svoje špatné nálady mohla řešit tím, že se šlo v pátek večer pít, občas bylo pátek večer ve středu. Jsem ráda, že můžu říct, že tahle doba je dávno za mnou a já na ni jen s nelibostí vzpomínám. Znamenalo to pro mě, že jsem neviděla pokroky z mé usilovné práce ve fitku, spíš naopak, znamenalo to, že jsem se pak cítila ještě hůř! Není paradoxní, že něco, čím si chcete náladu zlepšit vám ve výsledku přinese jen větší trápení? Je to paradoxní, ale hlavně je kravina se tak chovat. Pokud se skutečně respektujeme, víme, že bychom to už neudělaly. Díky bohu.

Věřím, že dobrá nálada je taky zvyk a že si ji člověk musí umět vytvořit. Já jsem si na své cestě k přístupu měj se ráda, respektuj se vytvořila takový seznam věcí, které mi pomáhají podobné stavy řešit. Navíc jsou to věci, které mě většinou zanechají s pocitem, že jsem pro sebe udělala něco hezkého, takže když se druhý den vzbudím, nemusím se trápit kocovinou, nebo špatným pocitem z konzumace velmi nerozumného množství zmrzliny. Můžu začít nový den s dobrým pocitem, že jsem o něco lepší než včera!

1. Hlavně se neutápět ve svých emocích. Teď je jednoznačně důležité donutit se něco dělat, protože tím, že budete celou situaci rozpitvávat na kousíčky si maximálně uškodíte. Na zuřivost mi pomáhá jednoznačně cvičit. Pokud mě někdo lidově řečeno na***e, vím, že když hodím na rameno tašku do fitka a dám si opravdu intenzivní hodinku. Bude to pryč. A ještě lépe na tohle funguje box.  Něco docela jiného je, když se cítím smutná, to přijdou na řadu francouzské písničky, běžecké boty a to, na co se cítím, delší běh nebo svižná procházka. Když je to opravdu špatné, je tu moje milovaná jóga.

2. Říkala jsem, že se nemá na emoce jíst, ale když přijde skutečný hlad, což se po cvičení stává, že. Je čas sáhnout po něčem dobrém, co je plné dobrých tuků - losos, oříšky, avokádo. Omega 3 zlepšují náladu! Nevěříte? Taky jsem byla poněkud skeptická, ale od té doby už jsem si to mnohokrát ověřila.

3. Teď přišel čas se rozmazlit. Mluvím o horké vaně do které si přidám hrnek mléka s rozpuštěnou lžíci kokosového oleje a lžící medu, špetkou skořice. Zapálím vonné svíčky, zhasnu světla. Na obličej si dám čístící masku a desítky minut se drhnu masážním kartáčem. Po tomhle procesu se prostě musíte cítit jako znovuzrozené, to vám zaručuju.

4. A nakonec opravdový relax! Bylinkový čaj. Občas, když to vážně potřebuju tak kus papíru, abych se mohla vypsat, ale jindy jen knížka.

5. Spát. Brzy. Uvědomit si, že zítra je úplně nový den. A pak už na nic nemyslet, zavřít oči. Máte to za sebou!

Vytvořit si nějaké zdravé návyky pro dobu, kdy vám není zrovna hej je jedna z nejlepších věcí, které pro sebe můžete udělat. Nebudete pak mít chuť sáhnout po těch horších variantách. A už ten fakt, že víte, co vás čeká za příjemnosti vám trochu uleví. Stačí být v takové chvíli sobecká a myslet na sebe. Máte vy nějaké své zvyky, ke kterým se v takových chvílích uchylujete?

Vaše TOUGH CHICK Adri

6 komentářů:

  1. Přesně, cvičení, při tom úplně vypnu. A horká vana = nejlepší volba. Akorát to mléko, med, skořice, olej, to jsem nezkoušela (vynahradím si to!). A s tvým názorem souhlasím. Jen mě mrzí, že moji "přátelé" moc nerespektují a nechtějí chápat to, že mě prostě nebaví být každý pátek (nebo i sobotu) na kaši. Díky bohu bydlím od města 6 km, takže dojíždím na párty autem, dám si nealko nápoje (vodu, minerálku), bavím se, ale jakmile začnou narážet na to "Ty zas nepiješ? To s tebou bude nuda. To pojedeš brzo domů." atd., přestávám na ně mít náladu a fakt jedu raději domů. Mrzí mě, že to nechápou, ale snad někdy... věřím v to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem zase měla konverzaci s kamarádem, který se mě snažil přesvědčit, abych pila. Argumentovali jsme na tohle téma asi hodinu, až mi nakonec říká, nejvíc mě štve, že máš pravdu. Oni to také vědí, že je lepší nepít, ale nedokážou udělat to rozhodnutí a to, že ty toho schopná jsi je pro ně možná nepříjemné. To je moje teorie. Hlavní je vytrvat a třeba je inspirovat, aby udělali něco podobného ;)

      Vymazat
  2. Povedený článek :) Podle mě opravdu nejvíce pomáhá cvičení. A nebo dobrý kamarád, který tě prostě nenechá mít špatnou náladu :)

    OdpovědětVymazat
  3. tu koupel vyzkouším, to musí být senzační!

    OdpovědětVymazat
  4. Tvoje články mi pomohly v mnohém si uvědomit, spoustu věcí a snažím se je řešit, řekla bych, že se mi to i daří ... :) Tak děkuju a ten tip na to relaxační mlíko s kokosovým olejem, skořicí a medem zní luxusně, asi se to ohřívá, že? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju za tenhle komentář! Protože přesně to, o čem píšeš, toužím dělat! Strašně chci, aby ženy byly sebevědomější a měly propojení se svým tělem, uměly ho milovat a hlavně poslouchat, protože já jsem přišla na to, že v tom leží základ ke každodenní spokojenosti! Mockát děkuju! JJ, mléko se trochu ohřeje, aby se v něm kokosové mléko a med rozpustily. A zkus to, i když zrovna nebudeš mít "depku", protože je to perfektní relax! :)

      Vymazat