úterý 8. července 2014

Lepší nálada 101: Skončete se závistí

Mám pocit, že v poslední době mezi ženami jedna věc chybí - vzájemná podpora. Soutěžíme spolu, závidíme si, pomlouváme se. Máme pocit, že když druhou shodíme, tak se samy budeme cítit lépe. Opak je pravdou. Chce to trochu praxe a ze začátku možná trochu přemlouvání, ale pojďme se pokusit tohle změnit! To, že má někdo třeba silnější stehna než vy neudělá ty vaše štíhlejšími. Protože my jsme my a oni jsou oni a každý jsme tady v tenhle moment sami za sebe. A toho bychom si měli vážit.

Když se neučíme vážit si samy sebe, tak nám to dá prostor k tomu, abychom ocenily druhé. A věřte mi, někomu něco upřímně přát, být za něj rád, nebo ho dokonce obdivovat, to je mnohem lepší pocit než se poměřovat, závidět a mít škodolibou radost z něčích neúspěchů. Schopnost ocenit druhé myslím člověka dělá šťastnějším a pomůže vám to být hodnější samy k sobě. 

Obdivuji svoji učitelku jógy Evu, která cvičí jógu ohromně dlouhou dobu. Zajímá se i o další aspekty, které se s jógou pojí. A měla sen založit si studio, kde by se jóga cvičila a kde by se ženy cítily příjemně - a tak to udělala! Přes všechna rizika, která to s sebou nese a i dnes to všechno není růžové, protože k tomu, aby všechno šlapalo je potřeba spoustu času, práce a odhodlání, přesto pokaždé když jí vidím tak září, je plná dobré nálady a optimismu. Nebála se jít za svým snem a překážky jsou pro ni pouze výzvy. Má můj obdiv.

Jsem pyšná na mou Tough Chick Alishku a ten pokrok, který za poslední měsíce udělala! Měla jsem možnost stát vedle ní, sledovat jí, radit jí a často jsem si něco nového odnesla i já. Bylo by nefér, kdybych řekla, že jsem se od ní nic nenaučila. A o tom to přesně má být. Ženy by se navzájem měly podporovat a my se podporujeme ve všem za čím se zrovna v tu chvíli ženeme. Společně jsme založily blog, společně se rozhodly běžet Spartan Race a další Spartan Race. Začít boxovat. A všechno to dotáhly do konce.

Jsem šťastná za svoji milovanou kamarádku Barborku. Dřív jsme bez sebe nedaly ani ránu, ale už na střední věděla, že Čechy nejsou místo, kde by chtěla žít. A tak jeden rok po střední zabalila kufry, mezi proudem slz jsme se naposledy objaly na letišti a ona odletěla do slunné Californie. Máme teď mnohem méně času spolu mluvit a přesto obě víme, že tady jsme. A kdyby zítra zaklepala na moje dveře, že potřebuje měsíc někde zůstat, měla by dveře otevřené. Šla si za svým snem a já jsem za ni moc ráda, protože vím, že je šťastná.

Vážně, zkuste to. Přemýšlejte o tom, koho obdivujete. Může to být klidně vaše maminka. Zkuste neznámé slečně pochválit kabelku. Myslete to skutečně upřímně. Předáte tím radost. A 

Vaše TOUGH CHICK Adri

9 komentářů:

  1. Samá pravda, takhle je člověk mnohem šťastnější, než když se jen snaží mít nad ostatníma navrch. Sice tě neznám osobně, ale ten způsob myšlení z tebe vyzařuje i na fotkách a tak. Zrovna u minulého článku jsem si říkala, jak jste vy tři lidi strašně sympatický :D Víc takových a svět bude hned krásnější!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju za krásný komentář :-)

      Vymazat
  2. Krásně napsané! Taky jsem se v poslední době naučila být spíše ostatním nápomocná a ne pořád závidět - hezší stehna atd. Každá mámě něco svého a to je právě to kouzlo. A s tou pochvalou - zrovna včera jsem slečně v posilovně na recepci pochválila brýle, normálně je nenosí a fakt mě zaujali a ona se úplně rozzářila a usmívala se pak minimálně po tu dobu co jsem tam byla. A já jsem se musela usmívat také :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochvala člověka nic nestojí a přitom dokáže tomu druhému rozzářit den. Pokud si myslím, že si něco/někdo pochvalu zaslouží, tak to vždycky řeknu a měl by to dělat každý :-)

      Vymazat
  3. Tuhle jsem tě potkala v Galerii Butovice a bylo mi fakt blbé chválit, ale jsi moc pěkná ženská, no fakt :) A svým kamarádkám to ráda řeknu do očí, ony mě pak obejmou a všechny jsme rády.. Chválit se musí :)

    OdpovědětVymazat
  4. prosím pěkně - o jaké jógové studio se jedná? mohla bych poprosit o odkaz?:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Normálně blogy vůbec nečtu, nebaví mě a přijde mi to hrozně nesmyslné, ale tady tenhle už projíždím cca hodinu a jsem čímdál víc začtená. :) Tenhle komentář není přímo k tomuto článku, ale někam jsem ho napsat prostě chtěla :) Hrozně mě nadchlo, že to není jen sepsaný seznam "pravidel" ve fitness, které platí pro "všechny", ale že tu píšeš/píšete co platí na vás, co jste vypozorovali a jak to funguje. :) Sama mám fitness hrozně ráda ve všech směrech, od krabičkování jídla do školy, přes počítání kalorií, dření v posilce a i ostatní aktivity jen pro dobrou náladu. Určitě budu pokračovat ve sledování a čtení a doporučím i dál, protože to opravdu stojí za to :) Rovnou začnu sledovat i na instagramu i fb. :) Mějte se krásně a držím pěsti do budoucna! :) Zuzi

    OdpovědětVymazat